Menu

Egy kis gépi tanulás, néhány adatbázis, és máris milliókat lehet keresni

Az online értékesítési rendszereknek két ellensége lehet: ha a tervezettnél sokkal kevesebben használják, vagy ha a túl nagy érdeklődés miatt leáll a rendszer. Egy vállalat mind a két esetben sok pénzt bukik: a túlméretezett rendszer a virtuális világban is olyan, mint egy üres hipermarket, ahol vásárlók nélkül is fizetni kell a bérleti díjakat és a rezsiköltséget. Ha pedig leáll a rendszer, akkor bevételtől esnek el.

Nem sokakat hozott valószínűleg lázba, ha a saját informatika és kiszervezett felhő alapú informatika költségeiről látott összehasonlításokat, de a koronavírus miatt szinte egyik napról a másikra összeomló üzleti szektorokban biztosan sok cégvezető egy életre megtanulta, hogy ez miért fontos.

Ráadásul a világ nagyvállalatai óriási elánnal indultak a felhő irányába: a PwC tanácsadócég felmérése szerint 2020 első negyedévében 37 százalékkal nőtt a felhőszolgáltatások iránti kereslet. Magyarországon az IDC legfrissebb felmérése szerint* a hazai nyilvános felhő piac 2019-ben 21,4 százalékos növekedést ért el.

A német TUI utazásszervező jó példa arra, hogy miért fontos ez: a koronavírus miatt összeomló turisztikai piacon egyik napról a másikra a felére tudták csökkenteni az informatikai rendszereik üzemeltetési költségeit. A kkv-knak is érdekes lehet azonban a felhő, amire az indonéz Kopi Kenangan kávézólánc lehet jó példa. Az MIT Technology Review-ban bemutatott esetben a koronavírus miatti keresletcsökkenés túlélésében nagy segítség volt a cégnek a kereslettel automatikusan együtt csökkenő IT költség.


A teljes cikk a g7.hu oldalán elérhető: https://g7.hu/tech/20201118/eg...